PROTOIERIA ONEŞTI

Asociația „Sf. Voievod Ștefan cel Mare- Hârja” își întărește capacitatea organizațională prin cursuri de formare profesională

Personalul didactic, asistenții sociali, psihologii și terapeuții ocupaționali ai serviciilor sociale ale Patriarhiei Române, începând cu data de 19 septembrie 2017, cu binecuvântarea și la propunerea Parintelui Patriarh Daniel, prin Federația Filantropia, implementează cursurile de pregătire profesională în domeniul pedagogiei sociale.
Asociația „Sf. Voievod Ștefan cel Mare - Hârja”, membră a Federației Filantropia a Patriarhiei Române, cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Ioachim, Arhiepiscopul Romanului și Bacăului și la propunerea pr. Inspector eparhial Ilarion Mâță, președinte al asociației de la Hârja, a participat prin angajații și voluntarii la primul curs de pregătire profesională în domeniul Pedagogiei sociale, organizat de către Federația Filantropia, în perioada 19 - 21 septembrie 2013, la Centrul social - cultural din cadrul Mănăstirii „Sf. Cruce” Caraiman.
Personalul calificat sau în curs de calificare și voluntari activi din cadul Asociației „Sf. Voievod Ștefan cel Mare - Hârja”, au reprezentat Eparhia Romanului și Bacăului la acest moment importat de pregătire profesională, în vederea abordării corecte a tuturor nevoilor cu care se confruntă copiii, tinerii și vârstnicii de la Hârja și de pe cuprinsul întregii eparhii.
Cursul de pedagog social va fi parcurs și de alți angajați sau voluntari, viitori angajați ai centrului de la Hârja, din dorința de a se specializa și învăța toate metodele potrivit exigențelor vremii.
Prin intermediul Federației Filantropia, săptămâna aceasta am avut deosebita bucurie de a împărtășii și de a ne însuși noi experiențe în domeniul pedagogiei sociale, in cadrul cursului n „Formare profesională, specializare pentru ocupația de pedagog social”, curs susținut în cadrul a două grupe separate, coordonate de doi formatori: doamna Carmen Luminița Rotaru și Roxana Stoica. Cursul de pedagog social pe care l-am parcurs săptămâna aceasta ne-a oferit șansa de a vizualiza mai bine problemele care pot apărea și resoluționarea lor in cadrul unui centru, atât cu copiii, cât și cu bătrânii.
Prima zi a fost o introducere în domeniul pedagogiei sociale bazându-ne pe paleta de noțiuni și experiențe pe care fiecare participant o a asimilat de-a lungul anilor și pe care a împărtășit-o tuturor celor de față.
În zilele următoare, deja introduși în domeniul de pedagogie socială, am parcurs principalele subiecte care au ca idee centrală beneficiarul aflat la vârste diferite, cu posibilele lui probleme, pe care le-am rezoluționat împreună cu coordonatorii acestui curs.
Studii de caz, teorii și punere în practică, jocul ”mima”, care ne-a pus în diferite situații, uneori dificile, activități posibile care pot aduce beneficiarul la ținta propusă, anume a autonomiei și încrederii în propriile idealuri, încrederea permanentă în propriile-i puteri, utilitatea sa în cadrul unui grup din care face parte sau metoda de abordare în fața unei probleme ca nedorința sau neputința unui beneficiar de a socializa sunt numai câteva din subiectele parcurse în cadrul acestui curs de orientare pedagogică.
Tot în cadrul acestui curs am dobândit noțiuni de consiliere juridică și socială a familiei copilului care au avut menirea să încadreze beneficiarul cu toate problemele sale sociale pe care le poate întâmpina pe parcursul vieții.
(Florentina Ion - pedagog social, coordonator activități cu tinerii - Hârja)

sus